reklama

Deti menia svet, tie vlastné zvlášť

Začalo sa to na Deň matiek v roku 2006.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Po dvoch rokoch neverím, ale z recesie, keď je dnes Deň matiek urobím si tehotenský test. Bum! Dve čiarky! Budem mama! Ja budem mamaaaaa!!!!

Tehotenská knižka v kabelke, USG a studený gél na gaťkách, "zicherka" miesto gombíka, doktorove "bude to dievča", za jazdy ogrcané okno nášho auta, senzačný výstrih, neskôr postavička ako pavúk, bez spánku na bruchu, ale akčne až do konca (teda do začiatku :)

Stojím opretá v sprchovacom kúte na zmierňovanie pôrodných bolestí, hlavu opieram o studené kachličky a mozog produkuje iba jednu myšlienku: "Ty budeš jedináčik, zahráš sa so susedovými, so sesternicami, s bratrancami... mňa už nikto neuvidí toto si zopakovať." A potom si pamätám už len mázkom obalené telíčko a tváričku nášho syna, ktorému sme dali meno Andrej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nekonečné hodiny strávené v pôrodnici sledovaním spiaceho zázraku, držala som syna za ručičky, rozprávala sa s ním, okolitý svet nebol, nebol čas, boli sme len my dvaja. A potom na 4. deň prišla sestra a oznámila, že bude s výnimkou kŕmenia v inkubátore. Celý deň, možno dva. Ja viem, že je to normálne, že deň je krátka doba, ale vtedy som sa tak strašne rozplakala, rozľútostila, nedokázala som to prijať, byť racionálna, trpezlivá, chcela som ho iba mať pri sebe. 

Materinský cit je silný, nie je možné ho vysvetliť tomu, kto dieťa nemá, nedá sa precítiť ho naplno ani v tehotenstve. Andrej je pre mňa celý svet, je nekompromisné zrkadlo, ktoré mi denne ukazuje môj obraz so všetkými chybami, je dôvod stať sa lepším, čisté plátno vyvolávajúce zodpovednosť za budúce dielo, je stelesnenou láskou, vzájomnou závislosťou, ktorá neobmedzuje, poodhaľuje tajomstvo a význam ľudského života, je strojom času, čo mi umožňuje opätovne prežívať vlastné detstvo, denne objavuje svet a ja ho objavujem s ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý život je hore nohami, odkedy si sa narodil, Andrej, ale mne sa zdá, akoby práve teraz bol tak, ako má byť. Cítim sa nenahraditeľná, krásna, milovaná. Pre jedného malého človiečika celý jeho svet, jeho mama.

ĎAKUJEM!

Michala Lukáčová

Michala Lukáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je lepšie byť nenávidení za to, čo sme ako byť milovaní za to, čím nie sme. Zoznam autorových rubrík:  Frflem, kritizujem, nadávamJe mi do smiechu:)trápim sa :(SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu